The picture that fooled the world
Though rape, murder of civilians and more did indeed take place back then, the 50 kilos Alic was not in a concentration camp looking out at the camera.  The cameraman was the one behind the wire and Alic was the one looking in.  This [1992] fact came to light long after the war had ended, when the British LM magazine published an article in 1998 which claimed that this was 'The picture that fooled the world'.  LM reported that:  the barbed wire in the picture is not around the Bosniaks; it is around the cameraman and the journalists.  It formed part of a broken-down barbed wire fence encircling a small compound that was next to Trnopolje camp.  The British [ITN] news team filmed from inside this compound, shooting pictures of the refugees and the camp through the compound fence.  In the eyes of many who saw them, the resulting pictures left the false impression that the Bosniaks were caged behind barbed wire.
ITN was outraged that anyone should question the integrity of its journalists and promptly took LM to court for libel.  The case became a battle between liberal journalists - who had taken the side of the Bosniaks, regularly painting a picture of Serbia bad, everyone else good - and more independent minded writers, such as BBC journalist John Simpson, who argued that the war was not nearly as black and white as that, and awful things were perpetrated by both sides, though a majority of them were, indeed, done by Serbs.  Liberals used the 'Serbian fascist' argument to call for intervention in the war by Nato.
As to whether Alic was in or outside the camp, the judge in the libel trial in London agreed with LM magazine, which wrote after the case had finished:  Justice Morland had to concede in his summing up, 'Clearly [ITN journalists] Ian Williams and Penny Marshall and their TV teams were mistaken in thinking they were not enclosed by the old barbed-wire fence', before adding in his even-handed way, 'but does it matter?'
He then found in favour of ITN (!) and fined the LM editor and publishers 375 000 pounds.  This broke the finances of the magazine - which maybe had a circulation of 20 000 - and it was forced to close down.  The magazine's crime was not for getting the facts wrong, but claiming that ITN had deliberately misled their viewers...
ITN recently [Aug 2008] re-televised the film, when Karadzic was taken to The Hague.  They specifically claimed it as proof that he had been running concentration camps, which is a flagrant contradiction to their evidence under oath that the faking was accidental.